söndag 30 augusti 2009

.:påfyllning i höst-garderoben:.

Jodå, jag lever fortfarande! Bloggen har dock blivit bortprioriterad under sommaren - det har inte funnits tid helt enkelt! Men sytt har jag gjort i alla fall, och jag ska försöka blogga ikapp lite :)

Först ut är en helt vanlig raglantröja i husvagnstyget från jny design. Sydd till min lilla Oliver som behöver påfyllning i höst-garderoben. Han har själv valt ut tyget och blev så glad när tröjan var färdig, därav fläckarna på tröjan. När han väl fick prova den så vägrade han nämligen att ta bort den. Han struntade helt i att mamma ville fota :)
Mönstret är mitt eget, sydd i strl 98 och liiite stor på min lilla kille som fortfarande drar strl 92. Men den funkar!

Nu såg jag att förrutom molntyg i nya färgsättningar så kommer det även att komma ett orange husvagnstyg med brunt tryck - det ser jag fram emot!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Haha, din blogg har även varit bortprioriterad hela våren och halva vintern.. ;-) Hoppas detta betyder att du blir mer aktiv här igen! :-) Tröjan var så fin! Och älskar den färgen!

od Andulky sa...

Jättefin!!
Jag har faktiskt beställt lite av det nya orange :-), såg så himla snyggt ut!

Det är bara sunt att bortprioritera bloggen ibland, finns viktigare saker i livet ;-). Blir roligare när man väl är aktiv också!

Aleisa Ribalta sa...

hur kul som helst, jag tycker att alla jny tyger är fina, men detta är en favvo. fast jag undrar bara om det lönar sig, så dyr, hur många plägg kan komma ut från en meter? beror på strlk, men jag menar, får man pengarna tillbaka om man syr i den minstalilla?

malin sa...

Lotta: Du är grym ;)

Ja, husvagnstyget är jättesnyggt, och det i orange är nog ännu bättre!

Denhär tröjan sydde jag som sagt i strl 98, och har fortfarande kvar så pass mycket tyg att jag i alla fall skulle kunna göra 5 tights till Thea i strl 78-80, så ja, jag tror faktiskt att det lönar sig... Men om man bara ska sy tröjor så får man ju inte ut lika mycket...