lördag 8 september 2007

...å så vad det dockans tur igen!


Nu har dockans garderob utökats ytterligare! Idag blev det en hakklapp i vaxduk med ljusblått kantband och kardborre där bak, och ett par orangea velourbrallor med brun mudd i midjan. Byxorna är utsvängda i benen och uppfållade. Får se vad Emil säger när han vaknar , han blir alltid lika glad när han får något nytt :) Jag är lite osäker på om benen ska få se ut sådär eller om jag ska sy dit en mudd i foten...
Annars då? Energin börjar komma tillbaka och jag jobbar av lite beställningar! Blir nog klar i morgon! Skönt!

9 kommentarer:

florin design sa...

Jätte söta kläder!!!! är faktiskt ganska roligt att sy till dockor , kanske är dags att Antons dockor får lite nya kläder...

Anonym sa...

...

Gekko sa...

Var har du fått tag på det vaxtyget? Jättehäftigt! Det är klart byxorna ska vara utsvängda!?! Det är ju så häftig men svårare att sy till barn som växer och inte ska ha för långa (eller korta) byxor).

Anonym sa...

Os fleectröja ser jäätehärlig ut, å vad han är delikat på bilden.. :-) Och dockans kläder var också fina förståss.. :-)

Anonym sa...

Fattar inte hur du hinner...babysim,sömnad och fyra barn...du är fantastisk!

Anonym sa...

Fullt upp ser jag!
Vilken hipp docka - här är kläderna mindre moderna...

Anonym sa...

Gör du mössor på beställning ? är ju mössoman :-)

Anonym sa...

Jättefint! Hoppas det är ok att jag länkar till din fina blogg?

Anonym sa...

Siri säger att hennes vauva oxå behöver haklapp!
Så fin dockan blev!