lördag 8 september 2007

En hoodie i fleece

Nu har även jag sytt en omlotttröjja i fleece! Brun (givetvis - syr jag någonsin i annan färg?) med brunt kantband. Mönstret kommer från Ottobre nr 4/2007, och är lite modifierat. Blev helt ok faktiskt! Fast nästa kommer att få lite mindre huva, denna blev i största laget... Har dock inte kunnat bestämma vad jag ska göra i ärmsluten ännu! Det lutar nog åt en liten mudd tror jag... Jag har massor av den bruna fleecen så i morgon ska lilla O få tillhörande byxor!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnygg, det är faktiskt riktigt härligt med brunt. Jag har precis köpt brunt fleece så det blir kanske en lite hoodtröja till min son med.
Har du en elastisk snedslå eller vad har du som snedslå?

Gekko sa...

Vad fin! Och ägaren ser ju ut att trivas i den!

Thea sa...

Snygg!! Jag tycker det är bra med lite stor luva - då får man plats med en tunn mössa under också. Så det har sina fördelar båda delarna!

Jes sa...

Vilken fin , blir så avis på alla hoodar. brun är ju en sån fin färg. Dock tycker min sambo P att K har för mycket brun, kan det bli för mycket? :)