torsdag 23 oktober 2008

.:Emils hjärtevärmare:.

Mina mellankillar har den stora turen att gå på ett helt underbart dagis. Det är sådär härligt att man blir varm om hjärtat bara man tänker på det! Och killarna trivs som fisken i vattnet! De senaste veckorna så har dom förrutom deras vanliga fröknar också haft två blivande fröknar som gjort sin praktik där. Två jättehärliga tjejjer som Emil pratar om hela tiden (ja, Oliver säger inte så mycket ännu :)). I morgon är det tyvärr deras sista dag där (blivande fröknarnas alltså - inte killarnas!) så i går kväll så ritade Emil ett hjärta som jag sydde två hjärtevärmare av.
Han ritade även varsitt tillhörande kort, visst ser ni vem det föreställer??? Luke Skywalker med lasersvärd såklart! En på dagen med en gul sol och en på natten med en svart sol och svart måne "för på natten så är det ju mörkt".

Jag har faktiskt sytt lite till också, men bilder på det kommer någon annan dag, för nu ska jag och Thea ut på promenad!

9 kommentarer:

OttoPippi sa...

Så gulligt! Skall de blivande fröknarna få hjärtvärmarna då?

Vad underbart att känna så för sina barns dagis som du gör! Härligt!

r e b e c k a sa...

Vilken underbar idé!

jenny sa...

Gulligt. Vad fyller du värmarna med?

Anonym sa...

Men så oerhört delikata bilder han gjoer!!!!!
JAg vill åxå ha en tavla av Emil!!!!
Tack än en gång för gårdagen!
Kramisar

Anonym sa...

Hej, måste börja med att tacka så hjärtligt för vetevärmar-hjärtat! Det var verkligen jättegulligt och jag blev såå glad. Har tänkt skaffa en vetevärmare så det var helt perfekt att få en i form av ett hjärta ritat av härliga Emil :-).
Kul att kika in här på din sida. Kommer helt klart att återkomma! Hälsa så mycket till goingarna Emil och Oliver från mig - kommer sakna dem! Hälsningar från Linn

Anonym sa...

Emils teckningar är helt gudomliga! :-)

malin sa...

Tack allihopa :) Jepps, hjärtevärmarna gav till fröknarna (vad kul att du gillade den fröken Linn!), skyller på min amningshjärna när jag inte skrev det i inlägget :)
Jag fyller dom med grötris! okokt alltså ;)

Anonym sa...

Går det inte lika bra med pottis?

Anonym sa...

Hej. Har tänkt vara in och lämna en kommentar här i flera dagar men tiden rusar iväg. Blev så jätte glad över hjärtevärmaren, den värmde mitt hjärta. Tack igen. :) Ha det bra och hälsa till pojkarna, saknar dem.

Varma hälsningar från Fröken Sofia