onsdag 29 oktober 2008

.:klänning/tunika och byxor:.

Har sytt en klänning/tunika i det underbara elefanttyget för ett tag sedan. Det är en del av en beställning som även skulle innehålla ett par rosa velour-brallor. Men iförrgår när jag plockade fram kläderna för att komma ihåg att leverera dom , så insåg jag att tjejjen som ska ha kläderna kommer att drunkna i dom. Hon är nämligen en liten ganska liten tjej! Och inte hade jag kvar rosa velour så att det räckte heller, så jag beslutade snabbt att sy ett par bruna muddisar istället (jag har fått lova att ta egna beslut av beställaren :)). Med extra smala muddar både i midjan och i bensluten. Byxorna har även extra lång mudd i midjan så att man ska kunna vika upp den över magen om det är kallt ute, för kallt, det blir det här uppe i norr!
Nu ska jag äntligen avsätta lite tid till att sy åt mina egna knoddar! Det blir riktig velour-frossa, för alla tre småttingar är i behov av brallor...

12 kommentarer:

Jes sa...

Jättefina kläder, tunikan va väldigt fin :)

OttoPippi sa...

Underbar tunika!! Helt retrorätt!! :-)

Anonym sa...

Dom blev helt perfekta! Så sweet! :-)

Anonym sa...

Vilket härligt elefanttyg :-). Sofia och jag (Linn) träffade Emil idag i Karungi på förskolan. Det var jättekul :-) vi fick båda en stor kram, och han kom och satt med oss en liten sväng. Trevlig helg på er! /Linn

Anonym sa...

Jätte fina som vanligt :-) vi har äntligen internet nu :-)

Anonym sa...

Vad sött!!!!
Tack för lånet av 3 st delikatesser!!!
Ja Emil blev så glad när jag berättade om fröknarna. Han sprang ner från frillo och klev upp i knäet på dom. Och kramades.
Puss och kram
hela dan!

prickig design sa...

Fint set!Kan tänka mig att beställaren blev nöjd!

lilla hjärtat sa...

Vilket härligt set, byxorna verkar ha det perfekta "pöset".

Anonym sa...

Härligt brunt set i sköna modeller.

malin sa...

Tack allihopa - det kan ju verkligen inte gå fel med velour och elefanter, eller hur? ;)

Anonym sa...

Kanonfina saker du syr! 5-barnsmor + att hinna sy och sticka så mycket fint imponerar :)

malin sa...

Tack :)

Jag brukar passa på att sy när lilltjejjen sover på dagarna - det är så jag samlar kraft inför nätterna med maratonamningar :)