torsdag 30 augusti 2007

höstmössa

Den sista tiden så har jag varit aldeles för trött för att orka sätta mig vid symaskinen på kvällarna! Jag har börjat JOBBA för första gången sedan jag började vänta lilla O för 1,5 år sedan! Det tar på krafterna att komma hem 18.30 på kvällarna när man är van att vara hemma hela tiden! Nåja, jag vänjer mej nog snart :)
Lite pysslande har det i alla fall blivit, jag har virkat en mössa till lilla O. Eller egentligen så har jag virkat samma mössa tre gånger. Först helt i turkost. När den var nästan helt färdig så märkte jag att den var alldeles för stor så jag repade upp den och gjorde den mindre. Och när den var klar så kom jag på att det nog skulle vara snyggare att ha den randig... så jag repade upp den igen :) Nu är jag i alla fall nöjd! Och lilla O också!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Den blev jättefin!

Jes sa...

Vilken fin mössa, gillar verkligen virkade mössor.

Anonym sa...

Åh vilken fin mössa

Mimmi sa...

Du har en trevlig blogg som jag besöker regelbundet. Jag hoppas det är OK att jag lagt till dig på min länklista.

Anonym sa...

Åh så fin den är :)

Anonym sa...

Hej igen! Får jag vara så fräck o fråga vad du använder för mönster till de underbara byxorna du syr med muddlinning och muddar nedtill?

Min e-mailadress är: insundequist@gmail.com

Mvh hälsningar från farmor Ingrid i Uppsala som känner för att släpa fram symaskinen

Gekko sa...

Snygg! Gillar färgkombinationen!

Anonym sa...

Oj vad snygg. Önskar jag kunde virka, men jag kan bara sticka.
Jag har som tur vad 4 månader kvar på min mamma-ledighet men visst , det är både med fasa och med liten längtan man vill tillbaka till jobbet.

florin design sa...

Riktigt snygg!!!!!

malin sa...

Tack för alla snälla kommentarer :) Kul att det hittar nytt folk hit också!

Anonym sa...

mysigt med virkat & vilka fina färger! Är det svårt att virka ihop en mössa? Minns bara skolans inte-så-roliga grytlappar...

Anonym sa...

Carina: En mössa är absolut inte svårt att virka! Jag har ett jättebra mönster ifall du vill ha :)
/malin

rino sa...

det vore jätteschyst! Jag har börjat virka så smått nu, men är inte helt nöjd med de mönster jag hittat. Men det är kul!
/carina