fredag 5 oktober 2007

choklad-kjol

Idag sydde jag en kjol som ska ges bort i 2 års present åt en liten dam! Hoppas att hon kommer att gilla den! Den är sydd i brun velour med brun mudd i midjan. Nederkanten är bara uppvikt och så har jag sytt en söm med tvillingnålen. Det blev aldeles för klumpigt när jag fållade "på riktigt". Storleken blev verkligen "one size fits all". Både lilla O snart ett år och mellan E, snart tre år prövade kjolen, och den passade aldeles utmärkt på dom båda! Den gick så snabbt och lätt att sy att jag genast ville sy flera, kanske i röd velour nästa gång?! Fast jag har ju inga egna tjejjer att sy åt...
Måste till tygaffären någon dag och leta upp något snyggt tyg att sy en matchande tröjja av!
Kan man förresten lessna på brunt? Tror inte det! Nu är min bruna velour slut, men jag har beställt både brun och gul velour som förhoppningsvis kommer nästa vecka!

6 kommentarer:

Gekko sa...

Jag har svårt att lessna på brunt iallafall! Kjolen ser jättefin ut, har också funderat på att sy en sån till min tjej men vi använder ju aldrig kjol till henne. Får vänta till hon blir lite äldre...

Jes sa...

Kjolen är jättefin, man kan inte lessna på brun. Försöker få min sambo att förstå detta. Han tycker K har för mycket bruna kläder.

Anonym sa...

Vi ska göra en beställning hos dig, hör av mig:)

Anonym sa...

Jättefin!!!

Thea sa...

Gillar också brunt! Jättefina grejer du har gjort på sistone! Är visitkorten från VistaPrint?

malin sa...

Tack för alla snälla ord :)
Thea - jo, visitkorten är från vistaprint!