måndag 15 oktober 2007

Tunika

Idag har jag gjort klart denna tunika som ska ges bort i 2 års present tillsammans med denna kjol! Jag hoppas att den passar... Förrutom att detta var min tunike-premiär så var det även första gången som jag kantade med muddväv. Det gick väl sisådär. Tänkte egentligen sätta mudd i nederkant också men bestämde att bara fålla upp med tvillingsöm istället. Det blev helt ok! Skulle säkert vara snyggt att göra så i ärmarna också, men då hade den nog blivit för kort... tror jag... Jag får nog snällt be mamma A att inte syna den för noga i sömmarna ;)

Jag älskar verkligen tyget, det är så mjukt och följsamt! Hittade i stuvbitslådan på Eurokangas. Mudden som jag kantat med är samma som midjemudden på kjolen. Har en bit över men jag har ingen aning om vad jag ska göra av den? Tips någon?

14 kommentarer:

Kajsa sa...

Håller åxå på att fixa en blogg i blogspot och jag behöver nog lite support av dej...kanske på fredag?

Anonym sa...

Kan man berställa hakklappar? dom var ju supersnygga ju ja det andra var ju snyggt det med :-)

malin sa...

Emma - självklart så kan du beställa! Är det svart/vita du vill ha? Hojta bara till vilken färg du vill ha runt om!

Thea sa...

Jättesnygg tunika! Gillar verkligen tyget. 2-åringen blir säkert glad...

Anonym sa...

Wow vad snygg tunikan blev!! Ska prata med Mysan, hon ääälskar tunikor, kanske det kommer en beställning :)
Haklapparna var såå fina, beställer två till Siri, färg runt får du välja!

Botilda sa...

Jättefin tunika, det blir säkert en fin tvååring och en glad tvåårsmamma! Mudd... kan man ha för mycket? Det är alltid bra att ha till hands tycker jag.

Anonym sa...

Håller med undebart tyg, verkligen jättefint. Sy en lite mössa av tyget som blir över lägg i en muddkant om det inte är tillräckligt elastiskt.

Cecilia sa...

Tunikor är så snyggt! Den där fräsiga gröna färgen gör det dessutom ännu trevligare :D

Jes sa...

Tunikan blev jättefin. Säger som övriga: gillar tyget. Har inte testat att använda mudd till kantband ännu är det svårt?

Anonym sa...

Tack för en härlig dag på Ikea, det behövdes verkligen!

Ida sa...

Härligt tyg som blev en fin tunika.

Anonym sa...

Mysan var så nöjd med sina brallor, passade på att byta till dem ibilen medans jag var inne o handlade :)

Gekko sa...

Jättesnygg tunika! Blir nog riktigt fin till kjolen!

Anonym sa...

Tusen tack för alla snälla ord! Ska nog testa att sy en mössa av tyget också! Kanske måste fodra den med fleece... Ska finula på den!
/malin