söndag 4 november 2007

sypaus!

Fick klart flera beställningar igår, men nu blir det sy-paus i några dagar. I morgon bitti åker vi nämligen med våran 8-åring till Umeå för hans åttånde (eller är det nionde?) operation. Min älskade underbara duktiga storkille! Vi tar vägen förbi garnbutiken i Kalix och laddar upp med ett förråd inför den långa bilresan. Har tre stycken mössor som jag hoppas hinna virka! Och det ska väl inte vara omöjligt med tanke på att det är 66 mil...enkelväg! Så förhoppningsvis så kan jag blogga upp tre fina mössor på torsdag :)

Ha det gott allihopa!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Visst kan man få mycket gjort i bilen, låter alltid min man köra så att jag kan passa på att sticka. Man måste värna om de små stunder man har.
Hoppas allt går bra med operationen.

Anonym sa...

Hoppas allt går bra för Hampus.
Vi hörs när ni kommer hem :)

Gekko sa...

Lycka till med operationen och allt runtomkring!

stora lilla j sa...

håller tummarna att allt går bra med operationen! avis på de som kan sticka - själv är jag ju helt utlämnad till symaskinerna...

DORIS DAISY sa...

Kikar in och hopas alt går/gått bra.

Anonym sa...

Hej hej. Är en ny läsare, hittade hit av slump idag. OJ OJ OJ så mkt fina saker du syr. Wow, jag är så imponerad. Jag önskar sååå att jag kunde sy. Har en gammal symaskin som jag fått av svärmor, men vågar inte börja prova. Skulle vilja börja o sy nå lagom svårt som en haklapp, men har inget bra mönster... Nåja, än så länge surfar jag här inne o håller hårt i pekfingret så jag inte beställer en massa. *ler*

Lycka till i Umeå!!

malin sa...

Tusen tack allihopa! Operationen gick jättebra och förhoppningsvis så tar det ett år tills nästa!

Malvas mamma, tack så mycket :) Kan bara säga; börja sy! Det är jättekul! Mönster till haklappar gör du jätteenkelt själv, rita av en haklapp som du redan har och tycker om!