torsdag 1 november 2007

Malin goes bananas :)



Jag har äntligen sattit saxen i min gula velour. Helt underbar kvalite! Sydda i strl 86-92 efter mitt eget mönster, brun mudd i midja och fot. Helnöjd. (fast det är svårt att inte bli nöjd när man syr muddisar - dom blir ju alltid bra!). Dessa brallor ska tillsammans med ett par jeans och en haklapp flytta hem till en liten kille i helgen!
Har även gjort en hoodie i röd fleece som tillsammans med ett par jeans ska bli en present åt en liten prinsessa! Hoodien är sydd i strl 68, med röd snedlå runt huvan, och fållad med tvillingsöm i ärm och nederkant. Ska sy en till hoodie åt lilla O, men då tänkte jag testa med muddväv i luvan, för att få den att "gå ihop" lite mer... Får se vilken färg jag ska sy den i... Såg att Gekko hade sytt en i orange, och det var ju jättesnyggt!
Nu ska jag sy klart ytterligare några beställningar innan lilla O vaknar, har äntligen fått overlocken att funka igen, vi har varit i luven på varandra den senaste veckan :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så söta de blev, ser precis ut som små bananer :)

Anonym sa...

vad fina kläder i vanlig orning, brukar inte kunna kommentera här inne men nu verkar det gå!! Ska snart lägga in en beställning åt Algot åxå, föresten hade du svart velour?

Jes sa...

Byxan & hoodien blev supersnygga.

Anonym sa...

Glöm inte att lägga ut bilden på min kjol när den blir klar!!!! Gu vad du är duktig och vad jag är stolt!!!!

Mimmi sa...

Ett tips är att använda stretchkantband till hoodiens huva. Dessa kan man dra i rätt så bra så att de sluter tätt runt öronen. Det har ja gjort och då känns det inte helt nödvändigt med den "hemska" mössan när man enbart skall åka bil tex.

KlaramedK sa...

Jättefina kläder! vad har du haft för mönster till Hoodien? ...frågan är bara om man kan sy en sån' till en liten glad kille...är det för tjejigt tros?!

malin sa...

Klart att man kan sy den till en kille också! Min lilla O har en som jag sytt i brun fleece - och han passar jättebra i den :) Grundmönstret kommer från ottobre, men jag ritade om det så att det blev en omlott variant av den!

KlaramedK sa...

Ja då så, min plutt har ju i och för sig en röd fleecetröja så varför skulle inte en hoodie passa!
Brunt eller blått får det bli!