måndag 26 november 2007

Äntligen är energin tillbaka!

Har haft några trötta veckor när inte mycket har blivit gjort, men så i går kväll kom helt plötsligt energin och sylusten tillbaka! Som jag har letat efter den! :) Först gjorde jag klart velour-kjolen, en beställning som för min del hade fått bli ett UFO. Jag fattar inte varför den kändes så seg att få klar? De är i vuxenstorlek med mudd i midjan. Hade lika gärna kunnat sy i resår, men jag tycker att mudd blir så mycket skönare! Jag blev så förvånad när den blev lar, för jag blev faktiskt supernöjd med den! Den är jätteskön och faller hur snyggt som hellst! Fast jag måste ju erkänna att jag tycker bättre om att sy barnkläder :)


En mössa till har det också blitt! Jag älskar att virka mössor, det går så snabbt och man kan göra det framför TV´n... eller i bilen... eller medans man bygger med lego :)


Ikväll ska jag sy klart två beställningsbyxor, har bara muddarna kvar. Sedan ska lilleman få en ny hoodie...och ett par gula velourbrallor... Och så har jag lite julpyssel som jag vill sy... och en hel lista med andra saker! Vad det är underbart med energi!!!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina mössor du gör!

Anonym sa...

Jag har satt in pengar åt dig ..hojta till när du sett dom så jag vet att dom hamnat rätt .

Anonym sa...

Du kan ta maila kontonumret till mig så jagf kan sätta in pengar till H.. :-)

Botilda sa...

Å, då hoppas jag att det smittar. Min sylust sitter fortfarande i ett hörn och tjurar...

Jes sa...

Kjolen ser jättefin ut kan man inte få se den på? Mössan är oxå kanon fin, men nu får du allt förklara dig, hur bygger man lego och virkar samtidigt :)

mamman pysslar sa...

kul med virkning! jag har ett ufo liggade sen min tågresa för ett par veckor sedan...

Ellilo sa...

Fina mössor! Precis som Jes är jag också nyfiken på hur man virkar och bygger lego samtidigt... ;)

malin sa...

Nämen har ni aldrig virkat och byggt med lego samtidigt? Om man har fyra killar så är det ett måste för att inte bli less på legobitar ;) Det är perfekt att virka, för då kan man avbryta mitt i ett varv och bygga några bitar, eller gå lite med legogubben, och så virkar man lite till.Eller så sätter man gubben i samma bil som någon av killarna leker med, och då behöver man bara prata åt gubben medans man virkar :) Perfekt!

Kjolen är levererad, men jag ska försöka att få en bild på den :)

Anonym sa...

Wow där var det verkligen energi :)

De Går Bra Nu! sa...

Jag har en liten Önskeliste utmaning till dig på min blogg om du vill! Kolla in där!

Unknown sa...

Hmm.. låter trevligt att virka och bygga lego samtidigt. Mössan är göör snygg. Har du gjort mönstret själv?