måndag 10 december 2007

Tomten, jag önskar mej en kamera!

Snälla tomten, jag har varit jättesnäll i år! Kaaaan jag inte få en kamera i julklapp? Min mobil tar inga bra bilder...



Det blir inte mycket sytt just nu... två dagar efter mitt "energi" inlägg så åkte gubben på årets andra hjärtmuskelinflamation... först igår så började det vända åt rätt håll, så nu håller jag tummarna för att det fortsätter såhär! Och om man ensam ska ta hand om hus, barn och vaknätter så finns helt enkelt inte orken till att sy...
Men, men! Lite hjärtevärmare har det hunnit bli, denhär gången tomteröda! Under vecka så ska dom även sys i pepparkasbrunt är det tänkt. Ett par jeans och ett par gula velourbrallor har också blivit klara - dom tog på tok för lång tid att sy! Och så har jag virkat en mössa - men den blev levererad innan den han fastna på bild.
Förhoppningsvis så blir det mer bloggat under denhär veckan, men tills dess så nöjer jag mej med att surfa runt hos er andra och insupa inspiration :)

17 kommentarer:

Kajsa sa...

Hoppas du får en kamera! Hjärtevärmarna är underbara!

Jes sa...

Oj Oj två hjärtmuskelinflamation det måste ta på krafterna. Och jag förstår vilket hästjobb det blir att fixa allt själv. Byxorna ser jättefina ut, gillar verkligen det gula tyget, solgult!!!

Anonym sa...

Såkul med vetevärmare! De är ju jättefina! Vill också prova! Tack för inspiration, hur gör man?

Hoppas att din gubbe blir frisk snart så ni hinner fira en trevlig jul!

Lento/P.lu.to

Anonym sa...

Vilka fina kläder som vanligt ,antons gula brallor saknar 247 loggan men jag säger alltid att det är 247 byxor :-) och alla tycker att dom är så fina och att du är så duktig, och jag kan inte annat än att hålla med :-)

Anonym sa...

Dina hjärtvärmare är toppenfina. tack så jätte mycket. De kommer att gjädja många denna jul, jätte fina julklappar och jag rekomenderar dem varmt. En skall vi ge vår hjärtsköterska i Sunderbyn !

Anonym sa...

Jag önskar oxå mig en kamera!! Tror inte jag får nån förrän jag köper själv :S
Ska kika förbi nån dag!

malin sa...

Tack alihopa, vad kul att ni gillar hjärtevärmarna :)
Lento: Jag kastar iväg ett mail till dej!
Emma! Har jag missat tvåfyrasjulappen på Antons braller? Hur gick det till? Om ni kommer förbi nån dag så syr jag fast en ;)

Anonym sa...

Vad fyller du hjärte värmarna med?

Gekko sa...

Måste säga att din mobil tar grymt mycket bättre bilder än min, fast det säger nog inte så mycket. Hoppas att tomten hörsammar din önskan! Och så hoppas jag att din man blir bättre snart! Jag är imponerad över att du orkar med allt och ändå får lite sytt! Jättefina alster!

Anonym sa...

Åh, vilka fina hjärtvärmare. Hoppas du får sålt många!

Anonym sa...

ÅÅ jag är superglad för Algots nya brallor, dom satt helt perfekt som vanligt!! Du är bäst!!

Anonym sa...

Gott nytt år! Plinga när ni är bättre så kommer vi som ett skott :)

Anonym sa...

Insåg just att detta inlägg var mycket nyare hjärtan på. Jättefina och kul med jultema. Hur stora är de?

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Åh vad härliga kläder...gillar dina mössor speciellt./Karolina

Jes sa...

Hej!
Lämnar ett medelande till dig här oxå har även skicat ett mail. Om du vill vara med på storlekslapps beställningen så måste du svara på mailet jag skickat till dig med beställningsblanket senast söndag (3/2).

Anonym sa...

Vilka fina saker du gjort. Hoppas du snart får en kamera för jag vill se mer!!

Jes sa...

Hej Igen!
Väntar fortfarande på din betalning för storlekslapparna, de ligger här & väntar på att få skickas till dig.