torsdag 13 mars 2008

Jag är tillbaka!





Äntligen har jag fått krafter nog att sy! Min långa frånvaro på bloggen kan förklaras med ett enda ord; bebis! Till sommaren kikar hon ut och förgyller vårat liv! Jag har sett att den smittan går som en löpeld på bloggarna just nu :) En sak är dock säker, fem barn räcker! Jag kommer aldrig mera att utsätta mej för en graviditet!


Här kommer i alla fall lite bilder på vad jag sytt de senaste dagarna! Väldigt mycket i strl 56! Så pyttigt och sött!

Bild 1: en beställning på tre rosa velourklänningar i strl 56! Hade velat ha en mörkare rosa, men det fanns inte så jag kantade istället med en mörkare mudd. Helt ok för att vara första klänningarna jag syr :)

Bild 2: Muddbyxor i det underbara kanintyget och en omlott-tröja i fleece, fodrad huva i kanintyget och mudd i ärmsluten. Allt i strl 56/62. Dehär var en present till en helt underbar liten nyfödd kille, banens "låtsas-kusin".

Bild 3 & 4, röda velourmuddisar i strl 56, och en matchande filt i röd velour med ett prickigt bommulstyg på andra sidan. En present till en liten nyfödd prinsessa, även hon "låtsas-kusin".

Bild 5, Tre par beställningsbrallor i strl 86/92, 62 och 56! Jag älskar den gräsgröna velouren! På dom stora brallorna är mudden brun, och på ytte-pytte brallorna så är den orange, inte gul som den ser ut på bilden!

Jag har även sytt presenter till ett par tvillingtjejjer, men eftersom dom inte får presenterna förräns jag åker dit så bloggar jag inte upp dom ännu :)

Det var allt för idag - nu ska jag insupa inspiration hos er andra :)





13 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen! Okej om jag får en bebis nångång, (trots att jag har ihop det med en gamling) då vill jag ha ALLT du lagt denna gång, förutom att byxorna helst ska vara nån annan färg än grön å gult.. ;-) Bild 2 är helt klart favoriten! hoppas på tätare uppdateringar nu! Och ser såååå mkt framemot ett till syskonbarn!

Anki på sytt/vurm sa...

Åh grattis!
Jag har saknat dig, så kul att få sy yttettekläder. Själv väntar jag på att mina barn ska få fler kusiner så jag får sy smått.
Själv nöjer jag mej med 4 ;)

Anonym sa...

När du har ork att sy mera så ska jag lägga in en beställning fullkomligt älskar byxorna filten och klänningen hon fått och nu suktar jag efter byxorna med knappar till bägge alltså dom längst ner med knappar .Sen vill jag bara tillägga att dina kläder är mycket finare än meandi :-)

á Yeliqa sa...

Oj 5:e barnet, det var inte illa. Är så imponerad över att du hinner sy överhuvud taget. Själv har jag lite svårt att få ihop sytiden med endast tre barn. Mycket har du också hunnit med och snyggt blev det :)

Anonym sa...

Nu ventar jag bara på att min veska ska bli sydd, men eftersom jag vill ha den när cykel säsongen börjar så är det ju inte bråttomt. Kram/elli

Anonym sa...

Vi är så glada över klänningarna, dem är sååå fina :)

Kajsa sa...

Janne lovordar din sykonst! har inte ännu hunnit ge byxorna till lilla W. Dom är helt underbara!!! Vad är det för en väska som Elli har bestellt?

Anonym sa...

Hej och välkommen tillbaka. Jättefina byxor, älskar de knalliga färgerna och konstrasterna de blir man alltid glad av.

Thea sa...

Grymt fina saker du har sytt! Jag gillar hoodien med foder skarpt. Har tänkt tanken själv, men då hade jag nog inte kommit på din fina färgkombo! Jag ser och njuter! :-)

Jes sa...

Välkkommen tillbaka har saknat dina fina inlägg. Så mycket fint du sytt. Hoodien är kanon fin för att inte tala om alla dina fina byxor verkligen fina färger.

malin sa...

Lotta: Den dagen du får barn så kommer h*n att överösas av mosters kläder :)
Emma: Säg bara till i vilka färger!

Tack allihopa för era snälla kommentarer :)

Gekko sa...

Stort grattis!!!! Och välkommen tillbaka! Nu ser jag fram emot alla dina fina kreationer!!!!

KlaramedK sa...

Smittan sprider sig! =) Grattis grattis i alla fall! Va bra att du vet vad det blir, det vet inte jag (sambon vill ha en överraskning!) Jättefina kläder och härliga färger på allt du sytt Kvinna!