lördag 3 maj 2008

beppehatt och kaninmössor i massor

Vi har sommarvärme här uppe i norr! Solen skiner och snön smälter - underbart! Märkte att lilla O inte har någon solhatt, så jag letade upp mitt mönster på en Beppehatt och sydde upp en till honom (min första!). Tyget är köpt på IKEA förra våren, och hatten är fodrad i samma tyg. Den passar utmärkt på lilleman!

Det har även blivit några kaninmössor de senaste dagarna. Inget avancerat men jag tycker fortfarande att kaninmössorna är lika söta även fast jag gjort så många :) Fast något fel är det med min gravidhjärna. Jag vet inte hur många gånger jag har vänt på kanintyget för att kolla hur kaninerna ser ut framifrån ;)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad mommos lilla hjärta ska vara delikat i sin nya beppe hatt!!!!

Anonym sa...

Du måste skicka bild på Oliver i sin nya hatt åt mig! Tycker han har blivit så stor på bilderna från valborg som mamma skickade.. :-)

snork sa...

Haha oj så mycket har jag inte skrattat på länge! Tack.......hahahah gravidhjärna! Jag skulle nog iofs. göra precis samma sak fast jag inte är ett dugg gravid! Trösta dig med det!
Kaninmössorna är jättesöta, och solhatten me!
Linn/ snork.se

OttoPippi sa...

Ha, ha, ha, ha!!! Vad rolig du är!! Skulle - liksom Snork - verkligen alldeles ogravid kunna göra samma sak!

Vad du lyckades med Beppehatten! Det kan nog inte vara det enklaste med de där stickningarna och allt! Superfin!

Anonym sa...

hahaha, låter precis som mig :D
Så underbar lillasysters filt är!
Jag skulle vilja ha muddisar till tjejerna, svänger in nån dag så kan vi surra färg o sånt!
kram

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Funderar också på Beppe hatt men har inte landat i hur jag vill ha den ....fin! /Karolina

Jes sa...

Va rolig du är :) nu fick jag mig ett gott skratt :)
mössorna blev ju jättefina

Anonym sa...

Jag har länkat till dig. Hoppas det är ok.

Beas sa...

Jättesöta mössor! Är det svårt att få till solhattar tro? Kan man använda "vanlig" maskin? *sysugen*

Anonym sa...

Börjar oxå få lite abstinens, har ingen annan som orkar surra lika mycket med mig :)
Kommer så fort ni är friska!