torsdag 1 maj 2008

Min mamma har för pinsamt länge sedan frågat om jag kan sy en liten väska till henne. Nu är den äntligen klar, och här är resultatet. Ingen väska som jag själv skulle vilja ha, men förhoppningsvis så blir mams glad i alla fall, för den är sydd i tyget som hon har bestämt, och efter måtten som hon har önskat! Den är sydd ungefär på samma sätt som blöjförvaringen , fast lite större. Fodrad med ett lite tjockare brunt bommulstyg och så har den två fickor på insidan, en för pennor och en för mobilen. Axelbandet är fastsytt på utsidan av väskan, för jag märkte att om jag hade sytt fast det mellan fodret och yttertyget så hade inte locket gått att stänga lika bra. Väskan stängs med en bit kardborre, och sömmen döljs under ett av mina nya namnband som kom igår! En väska gjord, tre väskor kvar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Malin!!! Jag ÄLSKAR min nya väska! TACK!!!
Sara beställer en likadan men med Mumin motiv!!!!

OttoPippi sa...

Ja, det blev superfin! Gillar tyget!!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Vilket fint tyg! /Karolina

Gisan sa...

Så klart att Mams blir glad om du gjort efter hennes beställning. Å fin är den också. //Gisan