måndag 14 juli 2008

Våran älskade Thea-gumma!

Jodå, i måndags föddes våran lilla tjej! Våran yttepyttelilla tjej! 2860g, 45 cm lång och helt gudomligt söt! Jag är inte van att få så småa barn, så alla kläder här hemma var i strl 56-62, och dom drunknar den lilla tösen i! Så pappan fick ta sig en tur på stan och införskaffa mini-bodysar, och jag håller på att fylla upp lagret med lite mini-brallor! Först ut blev en ugglebralla i strl 45-50 med en liten puff i benslutet. Pytteliten! Fick göra om mitt vanliga mudd-mönster helt, minskade 5 cm på bredden och flera cm både i midja och ben!

Håller på att knåpa ihop ett bodysuit mönster i strl 50 som jag förhoppningsvis ska hinna sy klart i kväll, och Linda - filtarna är nästan klara, har bara en bokstav kvar att sy på sista filten!

24 kommentarer:

Cecilia sa...

Åååh vad fin hon är :) Grattis! Nästan så jag blir sugen på en liten till.

Katja T H sa...

Åååhhh! Ljuvliga Thea! Vad jag längtar tills jag får träffa henne! =)

Anonym sa...

Stort grattis till den lilla flickan!
(Jag kikar in här och läser med jämna mellanrum, det är alltid lika roligt att se vad du har gjort för fint, och nu blir det nog en hel del pyttiga bebiskläder att njuta av.)

OttoPippi sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så underbar hon är!!!! men det jag inte frstår är hur du hinner sy KLÄDER nu???? :-) :-)

stora lilla j sa...

Åhhhhh, helt ljuvlig - så underbar hon är!!!!! Massor av grattis!!!

Susanna sa...

Hon är ju som ett litet smultron lilla thea!! Kan förstå att de är ovant med så små kläder! :) Hoppas vi ses snart! Många kramar!

underbarn sa...

Grattis till underbaraste lilla tjejen! Så fantastiskt söt!

Jes sa...

Grattis, grattis, vilken underbar liten dam :) byxorna är supersöta!
Roligt att sy i så små storlekar.

Anonym sa...

Hon är lika bedårande som sina bröder! Hon kändes så pluttig i famnen och Oliver såg ut att ha vuxit lite...ses snart igen! Gratta Stefran!!!

Anonym sa...

Hon är lika bedårande som sina bröder! Hon kändes så pluttig i famnen och Oliver såg ut att ha vuxit lite...ses snart igen! Gratta Stefran!!!

Anonym sa...

Hon är lika bedårande som sina bröder! Hon kändes så pluttig i famnen och Oliver såg ut att ha vuxit lite...ses snart igen! Gratta Stefran!!!

Anonym sa...

Kan inte bärga mig tills jag får se henne, så söt att jag smälter! Mosters lilla flicka!

Anonym sa...

Åh, vilken liten söting! Stort grattis!! Jobba inte ihjäl dig nu bara, ta tillfället i akt att njuuuta, för det kommer aldrig igen..
/June på www.junebacken.se

Anonym sa...

Oh vilken fin flicka!
Grattis till dig , Malin och resetn av familjen!

Anonym sa...

Mommos lilla sockerbit!!!!!

Anonym sa...

Åh vilken söt liten lillasyster killarna fått! Grattis till er alla!! Kram fr Eira

Majtjho sa...

Grattis till underverket.

Anonym sa...

Grattis hon är underbar :)
Nu är jag frisk igen så vi ska kika in nån dag till er :)
Hojta till hur mycket du skulle ha för filtarna så tar jag med mig pengar för dem oxå.
kram

Ida sa...

Grattis!! Vilken söt lite tjej.

Anonym sa...

Hjärtebarnsföreningen skulle vilja beställa 10 hjärtevärmare till höstträffen om du hinner.

Mannagryn sa...

Grattis! Hon är jätte fin.

♥ Medea ♥ sa...

Vilken supersöt liten tjej!! Grattis!
Bebisar är ju såå gulliga men mina bebisar har blivit jättestora. De blir ju det =) De är nu 13, 18, 19, 21 o 23.
Men vem vet. Kanske blir man mormor eller farmor någongång...

Gekko sa...

Nämen åh vilken sötnos du/ni fått!! Stort grattis! Hoppas ni mår bra allihopa!

Retro Elephant sa...

Vilket litet charmtroll, GRATTIS! :)
Jag lägger en länk till din fin fina blogg, hoppas det är okej!

//Lina