torsdag 31 juli 2008

mrd virknålen i högsta hugg...

Tusen tack för alla Thea-grattisar! Det är helt underbart att vara fembarns-mamma!
Jag har redan i höstas velat virka en mössa i kombinationen cerise/orange, men inte haft någon att virka den till! Förräns nu då :) Älskar verkligen färgerna, och lilla Thea-gumman verkar också gilla den :) Kommer mer virkat på bloggen snart!

Har även gjort ett par helt vanliga beställnings-muddisar. Sydde dom i strl 68, men gjorde en lite längre och smalare fotmudd så att den kan börja användas redan från strl 62...och fördelen med muddisar är ju att dom går att använda så länge! Jag har hur mycket som helst påbörjat just nu - det är bara det att jag inte har tid att slutföra allt :) Ska försöka få lite sy-tid ikväll...


10 kommentarer:

Kånkarong sa...

Sockersött! Och tänkt att orange kan göra rosa så piffigt :)

Anonym sa...

Jag trodde Thea var en docka, hon såg juh ut som en (den allra ljuvligaste dockan så klart!).. Färgen på byxorna kan dock disskuteras tycker jag. ;-) Härligt att se lite rosa här tycker jag nog! ;-D

Anonym sa...

Åh vad mommos lilla sockerbit är ljuvlig!!!!

Anonym sa...

Verkligen en fin mössa, härlig färgkombination, och en söt tjej också.

Anonym sa...

Älskar färgen på brallisarna!! :-D Och mössan också för den delen!!! Kram!

Anonym sa...

Om jag överlever denna vecka ska jag svänga in till er o kolla på lilla Thea, börjar ju skämmas för att jag inte ännu tagit mig dit!

Kort og Søm sa...

Super fargekombinasjon!! :o)

underbarn sa...

Jättesöt liten tjej! Mössan är ju underbar och brallorna är ju bara för sköna!

Mannagryn sa...

Thea blev underbart söt i den nya mössan!

mamman pysslar sa...

cerise/orange är verkligen jättefint ihop. ursöt thea-bebis med :)