torsdag 6 november 2008

.:polkadot klänning:.

För ett tag sedan så ringde en vän till mej och berättade att hennes dotter absolut vill ha en lång klänning. En jättelång klänning. Ända ner till fötterna. Efter att fått låna en klänning från henne för att få den rätta längden så ritade jag ihop ett mönster i strl 98. Eftersom jag antog att det skulle behövas så ritade jag mönstret med en sprund bak, men tyget som jag valde var tillräckligt stretchigt (och halsringningen tillräckligt stor) så det behövdes inte! *phu* Inte allt för vid var beställarens önskemål, och jag hoppas att jag har prickat rätt.

Tyget är en underbart skön bommulstrikå från EuroKangas, som jag bara inte kunde motstå! Det var bara färgerna som jag tvekade emellan. Den finns nämligen i svart/vitt och rosa/vitt också! Alla lika fina! Så i slutändan var det faktiskt maken som valde :)

Klänningen är sydd i enkelt tyg, förrutom en infodring i överdelen. Nertill är den uppfållad med en tvillingsöm.

Jag älskar klänningen och jag hoppas att det var en sådanhär hon hade tänkt sig! Det är alltid lite nervöst när man inte vet precis hur beställaren vill ha! Och om den passar! Annars så är det bara att sy en ny :)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror rosa-vitt är finare faktiskt.. ;)

jenny sa...

Jag tycker att det gröna var jättefint! Går det att köpa tyg från eurokangas via postorder eller web? Vet du?

Jes sa...

Vilken fin klänning :) Prickar är aldrig fel :)

Anonym sa...

Jättefin klänning!!!!!
VAd fina pojkarnas rum blir.
Vi synns på söndag!!! Puss och kram/elli

Anonym sa...

Åh vad fin skulle vilja ha en sån själv ju :-)

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Underbar, älskar prickiga tyger och härliga klänningar och den här är riktigt supersöt.

malin sa...

Jenny: jag tror inte att man kan beställa från EuroKangas, har aldrig hört det i alla fall...

Prickigt kan aldrig bli fel!

Emma: jag tror inte att jag har tyg så att det räcker till en vuxenklänning ;)

Anonym sa...

Den är perfekt!! & färgen är helt underbar!! // anna :)

Anonym sa...

Den är perfekt!! & färgen är helt underbar!! // anna :)

plyschmyran sa...

Vad snygg! Och roligt att ha hittat hit...