onsdag 30 april 2008

Jag har även sytt ett par till byxor till lillasyster, i strl 56. Dom är sydda av ett gammalt påslakan och är så mjuka och härliga! Perfekt för en liten skrutt! Det är faktiskt första gången som jag syr med vit mudd! Jag har inte gillat det förrut, men efter att ha sett Jes använda sig av vit mudd ganska ofta så har jag ändrat åsikt. Det kan faktiskt bli snyggt med vitt också :) Nu är det bara namnbandet som fattas...
Material: vit muddväv från EuroKangas, tyget från mamma.
Mönster: Mitt eget muddbyxe-mönster i strl 56

4 kommentarer:

Anonym sa...

Okej som din syster måste jag vara ärlig; så fantastiskt gräsliga byxor, du förstår väl vad fult det där tyget är vah? ;-) Fast okej som små bebis-byxor var dom rätt söta men.. :-)

Jes sa...

Vilka härliga byxor jättemysigt tyg!

Anonym sa...

Åh vad söta braller!!!!!

Josefinaste sa...

Jättefina och varför har du inte använt vit mudd förut? Har sytt en klänning i samma tyg och skälvklart med vitt kantband =) Supersöta!