lördag 29 november 2008

.:idag är det Davids dag:.

Idag var det Davids dag. Davids 7 års dag. Min älskade goa kille som alltid har glimten i ögat! Som blir så koncentrerad när han leker att en bomb skulle kunna slå ner brevid honom utan att han skulle märka det. Som älskar att kramas och mysa och som är tokig i att bygga med lego. Som räknar, skriver och läser och som lär sej både finska och engelska fort som bara den! Min lilla kille som skrämde livet av oss när han föddes! Tack älskade unge för att du är precis den du är!!!


Som ni märker så börjar var och varannat inlägg numera med "idag är det"... Vi har många födelsedagar i oktober och november, och många kalas som tar sin lilla tid. Mitt stora projekt just nu är en klänning till mig. Om en vecka ska min svägerska gifta sig, och jag planerar att sy min egen klänning. Jag vet inte om jag tagit vatten över huvudet... Fast det ska nog gå det också... Senast jag sydde något till mig själv var när jag gick i 7:an, och det var lääänge sedan ;) Det börjar att brinna i knutarna, för jag har inte ens köpt tyget ännu! Fast mönstret har jag i alla fall, det är alltid nåt!

Om jag hinner så ska jag uppdatera under veckan, annars så kommer det en bild på klänningen när (om) den blir färdig!

trevlig helg på er!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud vad du hinner med allt. Älskade ungen min!

Katja T H sa...

Ja, älskade lilla David, så fin han är! =D
Längtar tills jag får träffa er alla!

Anonym sa...

Grattis till David från oss!!! :-D Ni har som mycke kalasande nu ;) Men va mysigt ! Jag vill jätte gärna se klänningen när den blir färdig! Kan inte heller förstå hur du hinner med allt?!? :) Många kramar! //Susanna

Anonym sa...

David är så gullig vi kommer och grattar han vid tillfälle,nicke jobbade lördag/söndag så därför dök vi inte upp.Jag vill också se bilder på klänningen när den är klar´.Kram

Mia sa...

Tack för grattiset! Och jo, den lilla munken (aka Yoda) är med. :)

Anonym sa...

Du vet att du har en massa bilder som du lovat maila din syster vah? ;-)