söndag 9 november 2008

.:sådärja:.

Nä, nu var det verkligen på tiden. Äntligen så har det blivit en tröja. Av någon anledning så har jag altid dragit mej för att sy tröjor. Kanske har jag haft för stora krav på mej själv? Jag har letat hur länge som helt efter det ultimata mönstret (med raglanärm och inte för vid) och inte vågat mej på att rita upp ett eget. Förräns nu då. Eller egentligen för några veckor sedan, men efter att ha klippt ut delarna, sytt ihop dom och fållat upp med våffelsöm som blev totalt misslyckad så åkte tröjan i UFO-högen. Men när jag såg kokalal-tröjjorna så beslöt jag mej för att helgens projekt skulle bli att fixa till tröjan.


Sömmen sprättades och syddes om på nytt fast med tvillingsöm denhär gången. Ärmarna fick en mudd, och i halslinningen så sydde jag en rundel av muddväv, som jag overlockade fast och stickade ner från rätan. Det var detta moment jag ver mest nervös över. Att få halsen bra. Men den blev faktiskt riktigt bra för att vara min första tröja!

Dom gröna fläckarna på magen är inte ett försök i att göra tryck på tröjan, utan bara ett konstverk signerat Oliver. Förhoppningsvis så går det bort i tvätten.

Summa sumarum så blev det bra! Emil älskar sin nya tröja och jag känner att jag absolut kommer att sy fler inom kort!

Det numera välkända kanintyget kommer från
JNYdesign, muddväven från EuroKangas.

10 kommentarer:

florin design sa...

Den blev ju jätte fin!!!! Skulle vara roligt att se en live-bild oxå :-)

Katharina sa...

Vad fin! Precis som du beskriver din "rädsla" att sy tröjor - så känner jag också. Men jag antar att det egentligen bara är till att ta sig i kragen och göra ett försök... Tack för inspirationen!

Anonym sa...

ÅH vad fin , du är verkligen duktig

Anonym sa...

Så fin den blev :)
Nu ska jag ta mig i kragen o komma förbi!! Kanske fredag?? tror jag är ledig då. Känns som om tiden rinner ifrån mig :S

Anonym sa...

Vad roligt att du lyckades!Inte bara du som har dragit dej för att sy tröjor. Jag letar för fullt efter ett bra raglanmönster. Kikar nog in snart igen. Hare:) !

Anonym sa...

Den blev ju jättebra! Drar mig också för att sy tröjor men blev inspirerad av dig nu. Magda

Annika sa...

Den blev jättefin! Har oxå dragit mig för att sy tröjor. Har nu gjort min första, det blev en tunika/nattlinne.

Annika

Heimlaga sa...

Grattis! Visst är det skönt att ha kommit över en tröskel!

Anonym sa...

Jag drömmer fortfarande om den fina klänningen :-) helt underbar .

Marie Frost sa...

Den blev ju jättefin! Vill också se en livebild, och såklart vill jag se fler tröjor framöver! ;)