torsdag 27 mars 2008

Bebis-hoodie


Jag har sytt en hoodie som matchar brallorna som jag gjorde häromkvällen. Lillskruttan måste ju ha något att ha på sig när vi åker hem från BB :) Hoodien är sydd i brun velour från Hilco, och är kantad med orange muddväv - även den från Hilco. Mönstret fick jag göra om väldigt mycket, har sedan innan gjort hoodie-mönster i strl 62-92, och tänkte göra det lite enkelt och rita av mönstet och förminska med lika mycket som det är mellan dom andra storlekshoppen. Jag har nu insett att det funkar vid större storlekar, men inte när man ska göra mini-kläder! Har tagit in massor i ryggen - den blev jättebred först! Och huvan blev också enorm! Jag är väldigt nöjd över att jag orkade sprätta och göra om den - för slutresultatet blev jättebra!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh skit-sweet! Vad jag längtar till lilla minisen tittar ut.. :-) Juh längre du går juh bättre är det för då får jag se "den" så liten som möjligt. :-D Tycker förövrigt att du ska sy såna där oranga kanin-byxor å blå hoodietröja färdigt som jagf får köpa direkt när jag är på g.. ;-)

Anki på sytt/vurm sa...

Å så söt!
Jag har en kompis som ska ha barn efter sommaren, detta kanske är nåt att sy som present.

florin design sa...

Så liten och söt!

BONGI sa...

Jättefin!!

Gulligan sa...

Så fin!

malin sa...

Tack allihopa :) Känns faktiskt jättekonstigt att sy till skruttan i magen!
Lotta: Den dagen du säger att du är gravid kommer jag att börja sy kläder till bebban, och jag kommer inte att sluta förräns du är helt less på mina kläder :)

Anonym sa...

Hej! Ja visst är det kul att sy smått igen! Den här hoodisen var ju helt underbar!! Härliga färger!

//Daniela

KlaramedK sa...

Urläcker hoodie, var kommer mönstret ifrån?! kul att det blir en tjej! ...jag fick min 2a kille för 1månad sedan....tror inte jag kommer vara så lyckligt lottad som du dock, 5 barn låter underrbart!