onsdag 19 mars 2008

drybib a´la tvåfyrasju

Två dreggelscarfs har det blivit för ett tag sedan. En med röd fleece på baksidan och ett vitt bommulstyg med röda prickar på framsidan. Den andra i det underbara kanintyget och med brun fleece på baksidan. Båda är overlockade runt om och med två knappar så att man lätt kan ändra storlek! Jag är så glad över att äntligen ha knåpat ihop ett mönster som funkar!


Muddisarna i förra inlägget levde inte länge innan sprättaren kom fram. Jag konstaterade efter lite mätande att dom snarare var i strl 62, och jag ville verkligen ha dom i 56, så medans lilla O sov så sydde jag om dom. Nu är dom verkligen yttepyttiga och underbart söta :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill beställa sånna dreggellappar!! Ingen stress ta det när du har tid och ork! (om inte dom på bilden är till salu alltså?)

malin sa...

Dom på bilden är redan sålda, men snabbt gör jag nya! Vilka färger?

Anonym sa...

jag tar vilka färger som helst som passar på en pojke =) fritt val alltså!
var igår och kollade på drägglisar på nätet, tur att jag inte beställde!!!

Anonym sa...

Alltså det där gula kanintyget blir bara sötare å sötare, älskar det trots att det är gult! Så tycker faktiskt att du ska ha kvar ett sån bit tyg sen när jag får en bebis å sy nåt av det.. ;-) Och underbart att du e aktivare här nu igen! :-)

malin sa...

*haha* där ser man hur dåliga bilder det blir! Gillar du det ännu mer om jag säger att tyget är orange??? ;)

Anonym sa...

Jag vill gärna beställa blöjförvaring av dig! Nångång när du har tid att sy, jag har inte bråttom alls :)

malin sa...

Linda: Vill du ha en enkel eller en dubbel? Om vi kikar förbi under veckan så kan jag visa dig!