söndag 30 mars 2008

Gult är INTE fult!

Ett par bekanta fick förra veckan en liten tjej, och det är ju ett ypperligt tillfälle för mej att få sy lite fler yttepyttekläder :) Denna gång blev det ett par sparkbyxor i strl 56/62. Dom är sydda efter ett mönster från ottobre nr 6/2007, givetvis med lite egna modifieringar! Jag gilllar när det är så få sömmar som möjligt i bebiskläder, och i dom här är det bara en söm i ryggen (förrutom grensömmen då).

Material: Gul velour och orange muddväv, båda från neanobelle.

-------------------------------------------------------

Jag har även sytt ett par byxor åt min lilla E som nu är inne på sin 6:e dag med 40 graders feber. Han har länge önskat sig ett par gula byxor, och idag tog jag mej äntligen tid att sy dom åt honom. Denna gång så testade jag ett nytt mönster från ottobre nr 1/2008, i strl 98-104.

Byxorna är smalare över låren och utsvängda i benen, vilket inte syns så tydligt på bilden. Struntade i knytbandet i midjan och satte bara en bred mudd. Jag är nöjd, vet dock inte hur dom passar ännu, för trots att han blev jätteglad över byxorna så var han för hängig för att orka prova dom ikväll. Därför är dom heller inte fållade ännu, vill att han provar dom först så att jag inte gör dom för korta!

Material: Gul velour från neanobelle, brun muddväv från EuroKangas.


8 kommentarer:

OttoPippi sa...

Nej gult är verkligen inte fult!!! Vilka jättefina!!! Hoppas lilla E kryar på sig så att han får prova sina finfina gula härliga byxor :) :) (det värkte i modershjärtat att höra nämligen) Ang bäbisbyxorna - man kan bara inte använda gult och orange för mycket ihop :) :) Supercoola!

Anonym sa...

Gult är.. hmm.. speciellt.. :-) Men resultatet blev snyggt! :-D Min gubbe ger mig en kamera, din ger dig en massa barn, så du vinner. ;-)

malin sa...

Ottopippi: gult och orange är klockrent! Älskar den kombon! Idag var faktiskt E piggare, och brallorna satt perfekt :)

Lotta: Du har rätt - jag vinner ;)

Susanna sa...

fasiken va snyggt!! Jag är diggar dina kläder!! Svar på din kommentar hos mej: Åh... :( Bådar inte gott alltså..

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Härliga färger...myser när jag tittar. /Karolina

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Home Theater, I hope you enjoy. The address is http://home-theater-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Jättefina, jag gillade dem tokmycket, blir nog att jag syr några till min lilla som ska komma snart.

Thea sa...

Jättesnyggt med gult och orange ihop!

Finfina blev både de stora och små byxorna!