söndag 7 september 2008

hoodies i mängder

En till omlotthoddie i fleece har sett dagen ljus, och ytterligare två är på g. Denna är i sydd i 92-98cl och passade sin nya ägare perfekt!Jag gillar hoodies. Dom ser så mysiga och gosiga ut! Hmmm, undrar om jag skulle passa i en? ;) Annars så har det faktiskt inte blivit så mycket sytt i helgen. Maken och svärfar har bytt fönster i storkillarnas blivande rum, så jag har haft "roa sjuka barn tjänst". Men vänta ni bara. Det bara bubblar av sylust i mej! Någon som förresten vet var jag hittar ett bra tights-mönster från strlk 56 och uppåt?

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Jättefin, turkos och brunt blir så bra tillsammans :)

Såg någonstans ett fint resultat av Meedoms tightsmönster, vet dock inte om mönstret finns från 56.

OttoPippi sa...

Ja, den ser verkligen helmysig ut!!! Vill också pröva på att göra något liknande men har fått för mig att det är för svårt för mig. har ingen aning om hur man gör ett sånt här mönster heller för den delen :-) :-)

Angående tajts gillar jag Meedoms mönster jättemycket!! Det finns från stl 56. Om du inte har Meedom sbok kan jag rita av mönstret och skicka det till dig. Maila mig bara din adress i så fall!! :-)

lilla hjärtat sa...

Jättefin, har nu tittat in hos dig några gånger och du gör så mycket fint. Länkar till dig, har nyligen börjat blogga så välkommen och kika in.

Anonym sa...

Hoddiesarna ser verkligen så himla mysiga ut.. Hoppas ni alal snart är friska igen.. Kram

Hello sa...

Den är jättefin!

Och ang tights håller jag med föregående talare. Meedoms tightsmönster är jättebra och finns från 56. Och det mönstret är bra även i första, svenska, upplagan av boken. Annars är många av mönstrena i den första ganska breda, men tightsen är bra.

Ja, du har ju redan fått erbjudande om rithjälp, annars har jag också den.