torsdag 4 september 2008

lite nytt och lite sytt

Det är lite typiskt. Precis när min sylust är på topp och jag bara bubblar av idéer så finns inte tiden! Lilla O har hög feber och Thea-tokan har magknip. Mina dagar (och nätter med för den delen) fylls med tröstning och vankning... Jag har i alla fall fått tillklippt MASSOR! Hoodies, dry-bibs, byxor och lite annat smått och gott. Ska försöka sno åt mej lite sytid nu på kvällen så att något blir färdigt också :)

Några småsaker har jag faktiskt hunnit med. En hakklapp i ett underbart vaxtyg. Till detta så passar faktiskt vilken färg som helt på kantbandet! På denna så är det faktiskt rosa, på bilden ser det nästan rött ut! Vaxduk och kantband från EuroKangas.

Några näsduksfodral av små tygbitar. Perfekt sätt att använda upp alla dessa småbitar som bara ligger! Och välbehövliga i dessa förkylningstider, här snoras det för fullt! Det orange/röda är mitt eget, resten delas ut till förkylda vänner :)

Och slutligen, det allra bästa! Min underbara svärmor kikade förbi nyss, med en hel kasse full av tyger som hon köpt till mej! Bara sådär! Hon är helt supergo!!! Rosa, röd, brun och marinblå velour, och en bit mörkbrun fleece! Så nu går tvättmaskinen för fullt :)

4 kommentarer:

OttoPippi sa...

Gud vilken go svärmor/tygängel du har!!! :-) :-)

Älskar verkligen haklappen. Jag har ju inte sytt en enda haklapp någonsin faktiskt, måste göra ett försök..

Hoppas att du kan sno åt sig massa sytid nu! Ser fram emot att se dina nya alster :-)

Mia sa...

Vilken härlig färgkombination på haklappen! Snyggt med det rosa till! Lite som Panda ju, svart och vit med rosa detalj. :D

Anonym sa...

Tycke ändå mitt näsduksfodral blev det snyggaste.. ;-D Du får ta rinag mej nån dag tycker jag! Kram

prickig design sa...

Fin haklapp & näsduksfodral.Vill ha (läs behöver!).Snuvigt även här!
Men mest av allt vill jag nog ha din svärmor!;o)