lördag 13 september 2008

tights-premiär!

Åh vad lycklig jag blev igår när jag hämtade posten, för vad fanns där om inte ett brev från bästaste ottopippi! Tusen tack! Brevet innehöll mönster på tights i ministorlekar, och när maken kom hem från jobbet idag så satte jag mej framför symaskinen, och resultatet blev ett par rosa velour-tights i strlk 56. Lite me&i inspirerat med en bred uppvikning nertill.
Resåren i midjan gjorde jag efter Botildas beskrivning, men den blev sisådär. Jag sträckte den lite ojämt när jag sydde, men det får duga. Förhoppningsvis så har jag lärt mej till nästa gång :) Upptill klippte jag utan sömnsmån för att inte tightsen skulle bli så höga i midjan, och dom blev perfekta på min lilla plutta, som vid den högaktningsfulla ålderna av 2 månader fortfarande använder strlk 50!

Jag ser fram emot att sy mera tights, och framför allt i större storlekar! Det är näst intill omöjligt att fålla nederkanten efter att sidosömmarna är sydda när man syr såhär smått, men det blir så mycket snyggare!

7 kommentarer:

Anonym sa...

wow, very special, i like it.

♥ Medea ♥ sa...

vilka söta!! Ska bli kul att se dem på också!
Kram Efwa

Cecilia sa...

Jättefina, sydde du upp benet med tvillingnål eller annan söm?

malin sa...

Ska försöka få in bilder på henne när hon använder dom också :)

cecilia - jepps, tvillingsöm! Gjorde uppviket 5 cm och mätte ut och markerade med tejp på symaskinen för att ha något att måtta efter så att det blev rakt :)

6-barns mamma sa...

Vilka fina tights, påminner om dom jag sydde (massproducerade) till Trollet när hon var liten. Bloggade dock inte på den tiden, så i mina babylåder finns massor av kläder och stickade tröjor som jag inte bloggat om... .

OttoPippi sa...

Redan sytt tajts ser jag!!! :-) :-) vad kul!! Och vilket lyckat resultat!!! Vill du ha mönstret i större storlekar så hojta till igen!!! :-)

Anonym sa...

Ser framemot att se lilla T i dom, hon kommer vars så gudomlig.. :-)