tisdag 16 september 2008

Hur gör ni för att få sytid?

Såhär gör jag. Sätter lilleman brevid mej och ger honom en tygbit och nålasken. Han kan sitta och nåla hur länge som helst! Nackdelen är att jag måste plocka nålar från golvet efteråt, men vad gör väl det om man får lite sytid? ;) Det funkar också att be honom sortera i lådan med trådrullar, vilka höga torn och långa maskar som man kan göra av dom!

Idag måste jag sno åt mej lite sytid när Thea sover, för ikväll har jag lovat maken att inte sy alls. Vi har nämligen våran bröllopsdag idag! Åtta härliga år! Nu ska jag fundera ut vad jag ska laga för middag idag, lite måste jag väl anstränga mej ;)

13 kommentarer:

Botilda sa...

Grattis på bröllopsdagen! Hm, undrar om Sprallin skulle sitta still och pyssla med nålar och trådrullar om jag lät henne. Det kan vara värt att prova kanske. Eller göra något tillsammans.

Mimmi sa...

Grattis! Vet ju inte vad ni tycker är gott, men kan rekomendera ett ICA-recept som går supersnabbt att göra så att du kanske hiner att sy lite mer ;-) Brukar dock byta ut pilgrimsmusslona mot vanliga eller tigerräkor. Till vardags kan jag tom anväda crabfish.

http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=538061

Anonym sa...

Grattis på bröllopsdagen! :-D Och O är ju hur söt som hellst när han hjälper till.. ;-) Hoppas i får en helmysig kväll! Kram

OttoPippi sa...

GRATTIS!!!!!! Ha en underbar kväll!!!

Jag lyckas ALDRIG sy när mina barn är vakna. De är ju i samma ålder (tvillingar) och bråkar om ALLT, även om det finns 50 nålar kan man ge sig sjutton på att de skall ha exakt samma nål och leka med. Nej, det får bli efter 19.30 på kvällarna som man får sy...

Anonym sa...

Grattis älskade dotter på eran bröllopsdag!!!!!!

Anonym sa...

Grattis på bröllopsdagen!

Jag pratade med din mamma idag på jobbet. Hon har en så fin mössa som du har stickat och jag vet att du säljer mössor på bl.a. en nätsida. Jag undrar om det går att köpa direkt från dig? Går det att fodra den stickade mössan så att ett barn kan använda den på vintern? Jag skulle vara intresserad av en mössa i storlek 54 och svart/turkos randig.
Kan du kontakta mig på mailen.
janicka.hannu@hotmail.com

MVH Janicka, Ellis arbetskompis

Anonym sa...

Istämmer; Grattis, grattis.
Men hur man får sytid? Jag får stjäla ihop den för det mesta oftast från sovkontot, eller hellre städ och diskkontot. När yngsta dottern var runt året lät jag henne leka med en burk full med klädnypor och nuförtiden kan hon roa sig en stund med ett skåp fullt med gamla tygrester.

Anonym sa...

GRATTIS MALIN OCH STEFAN! hoppas nu har fått en riktigt mysig kväll!!! :)

Katja T H sa...

GRATTIS PÅ BRÖLLOPSDAGEN!
Hoppas att ni hade en skön och mysig kväll.
Har äntligen kommit hem och jag kan slå vad om att eran dag var bättre än den 16:e för oss. ;)
Vi satt inne på rummet, höll oss undan reget... Fast sen gick vi ner till poolbaren och åt och drack så passa tt vi vinglade in på rummet igen. ;)
Grattis igen!

Ses på tisdag! ;)

Anonym sa...

TACK älskade dotter för att jag fick vara med pojkarna igår. Vilka underbara grabbar.

Anonym sa...

Grattis, jag brukar göra något liknade, nålarna men hest vill han ha mina underspools rullar gärna dem med tråd i. Annars har jag en en hink med nabbipärlor. Jag lägger lite i en burk och så häller han från ena burken till den andra. Men det går bara när lilltjejen sover. Annars blir det som sagt nätterna.

Katja T H sa...

Tack själv!! =)
Vi hade så kul tillsammans med er. :)
Nu har jag lagt upp "lite" foton på bloggen. Det blev ganska många...
Skickar länk sen till webbalbumet, bara jag får upp det. Än föer foton att gå igenom till den... ;)

Anonym sa...

Hej! Var bara tvungen att kommentera att vi har samma bröllopsdag, så grattis i efterskott! :-) Du gör mycket fint ser jag också, så jag återkommer! :-):-)