söndag 19 augusti 2007

Nu är det snart höst, och Emils docka har alldeles för lite kläder för att klara de norrländska höstrusket. Så kvällens projekt gick i dockans tecken. Först ut i kollektionen blev en turkos virkad mössa som fick ett namnband fastsytt i sidan. Sedan så sydde jag en filt till honom också, precis likadan som lilla O fick igår, fast i en modell mindre :) Han ska få en fleece-dress också, och en egen napphållare... och muddbyxor...och en klänning (för dockpojkar kan faktiskt ha både byxa och klänning!)... En riktig makeover alltså! Fast det får bli en annan dag, för nu är jag så trött!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Varför sydde du inte massa gulliga dockkläder när jag var liten till mina dockor för? :-) Och jag delar inte din uppfattning om det gamla påslakanet.. ;)

Anonym sa...

Vad du har hunnit sy mycket snyggt :-) syr du filtarna på beställning med ? i så fall återkommer jag med en best när det närmar sig :-)

Anonym sa...

Lotta, sen när du levererar en systerson eller systerdotter till mig så ska jag sy en hel kollektion dockkläder åt dej!

Och Emma - självklart! Jag syr allt :) Bara att välja tyg och färg :)
/malin

Anonym sa...

Gud va' gulligt!

Anonym sa...

Hej Malin!
Tack så mycket för de fina grejerna jag beställt. Jag är så glad och nöjd. Gör massor med reklam här i Götet för dina grejer. Hälsningar Ditte

Anonym sa...

Litar på det, ska nog inte dröja så länge.. ;) om jag får bestämma iaf.. :-P Tack för byxorna, gud vad gudomligt söta dom är! Skickar pengar med Sara sen när hon far härifrån om jag vågar.. ;)

Anonym sa...

Så snällt att dockan oxå får nya kläder :)
Tack snälla Malin, visst vet jag att du finns där om jag vill prata! Jag har spenderat mesta tiden i soffan med huvudvärk, men har börjat piggna till. Vi kommer förbi nån dag :)
*kram*