söndag 6 april 2008

kaninmössa

I går kväll så skulle jag lite snabbt sy en vårmössa till lilleman. Jag visste att jag måste göra ett nytt, större mössmönster eftersom höstmössan nu är för liten för honom... När mössan var färdig så insåg jag att den blev alldeles för stor! Däremot så passade den perfekt på Emil, men som det framgår med all tydlighet på bilden så var han inte glad över sin nya mössa :) Fast han ändrade sig efter ett tag och ville absolut ha på sig sin nya mössa när han åkte på kalas, och ikväll så blir det till att sy en ny mössa, i en storlek mindre, till lillebror!

Material: Kanintyg från jny design.

6 kommentarer:

Anonym sa...

kan man beställa en sån i baby storlek kanske?

Anonym sa...

Så fantastiskt söt mosters pojke är alltså! :-D

Susanna sa...

va fin!! :)

Anonym sa...

Vilken gullig mössa ...och ännu gulligare pojke!

Gårdsromantik sa...

Kul med finlandsbesök - dom har så mycket vackra tyger!

Hälsningar Maud

malin sa...

Jo - numera finns det jättesnygga tyger i finland (här uppe i alla fall). Jag har turen att ha endast 5 minuter över till finland :)