lördag 30 augusti 2008

höstrusk

Nu har hösten gjort sitt intågande. Tyvärr. Lilla O har börjat på dagis och behövde något varmt att ha under galonkläderna. Vad passar bättre än en omlotthoodie i fleece? Såg att svedin hade stoppat en tryckknapp på den innersta omlottdelen och det var ju supersmart, så jag snodde iden rakt av! Den turkosa fleecen är underbart tjock och mjuk och kommer från EuroKangas. Hoodien är kantad med orange muddväv från NeaNobelle och mönstret är mitt eget. Lilleman har redan hunnit använda den både igår och idag, och det har fått godkännt av honom :) I morgon kommer det matchande brallor också!
I morgon börjar vardagen hos oss. Storkillarna är i skolan, småkillarna på dagis och maken på jobbet. Förhoppningsvis så är Thea-tokan på bra humör i morgon så att jag kan sy, för i morgon ska det massproduceras dry-bibs! Och så har jag en hel lista med annat som också måste bli klart! Och så borde jag städa också, men det kan man alltid lämna till en annan dag ;)

tillägg:

Jag hann! Thea-tokan har sovit hela kvällen så fleecebyxorna blev färdiga. En sak mindre att göra i morgon. Modellen är samma som mina vanliga muddbrallor. Fotmudden är precis som ärm-mudden i tröjan extra lång, för att det inte ska bli knöligt när man sätter på stövlarna (fleecen börjar alltså ovanför stövelkanten). Ja, på tröjan är det såklart för att det inte ska bli knöligt under vantarna. Så nu är lillkillen redo för regnväder :)

7 kommentarer:

sygryn sa...

Vilket härligt set. Vill sy nåt liknande till min stora tjej. väldigt fin färgkombination!:-)

Anonym sa...

Skit snyggt! Jag tänker dock inte gömma den jag beställde till A under några kläder!

Anonym sa...

Vad fijna kläder. Nu ska då inte lilla O behöva frysa!!!/mamma

Anonym sa...

Vilket snyggt och smart set, det där med ben- och ärmmuddarna ska jag försöka lägga på minnet.

Anna-Snoddas sa...

Vilka härliga färger! Jag har lagt till dig på min blogglista, hoppas att det är okej?!

OttoPippi sa...

Jösses vad snyggt!!! Super set!!!

prickig design sa...

Vilket fint set!!!Länkar till dig!Hoppas det är ok!?