onsdag 20 augusti 2008

elefantklänning

Igår gjorde jag klart en klänning i samma mönster som uggleklänningen fast denna gången i strl 74. Jag gjorde en liten miss när jag kantade den, dels så använde jag brun undertråd istället för vit, och så kom storlekslappen helt på sned! Även denna är ordentligt förlängd i nederkant, men till skillnad från uggleklänningen så är denhär uppfållad med en tvillingsöm. Klänningen är en present till lilla S, som tack för alla kläder som Thea har fått av henne! Förhoppningsvis så kommer den att passa henne!

elefanttyg från jofotex, benvit muddväv från EuroKangas

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såå söt! Räknar för övrigt med att Thea har klänning på sig på fredag.. ;-)

Anonym sa...

Denna klänningen var verkligen urfräck, och min dotter som älskar elefanter, jag får nog ta och köpa lite sådant tyg...