fredag 22 augusti 2008

Thea-klänning

I morgon ska min lilla plutta döpas! I kyrkan så ska hon ha samma dopklänning som killarna har haft, som nu är inne på fjärde generationens användare, men hon måste ju ha en klänning efteråt också! Det blev en enkel förklädesklänning med korsad rygg i rosa/vit rutigt bommulstyg från EuroKangas, fodrad med ett helvitt bommulstyg. Mönstret till klänningen har jag fått från min farbrors fru, ett tvättäkta 70-talsmönster på gulnat papper - helt underbart :) Jag gjorde den i strl 56, så den är lite stor, skruttan använder nämligen fortfarande strl 50! När jag ändå satt vid symaskinen så gjorde jag ett näsduksfodral till min älskade syster som om någon timma kommer hit! Hon bor i andra änden av vårat avlånga land och vi har inte träffat henne sedan i julas! Så näsdukar kommer att behövas :)

11 kommentarer:

Hello sa...

Visst behövs det näsduksfodral när man äntligen träffas igen! Vi är också utspridda över mer eller mindre hela landet och det känns extra jobbigt när min syster har bf imorgon! Jag vill kunna åka och snusa pluttbebis direkt ju!

Vad fin Theasnuttan kommer bli i sin klänning. Det är en så söt modell!

Hoppas nu helgen blir riktigt härlig och att du och din syster får både gråta och skratta ihop!

Katja T H sa...

Åh! Vad Thea kommer vara fin i den söta klänningen Det är nog den gulligaste modellen som en liten söt tös kan ha på sig. =)

Ni MÅSTE ta kort under dopet och maila mig. Speciellt om pojkarna ska hitta på ngt gulligt. :)

Önskar verkligen att jag hade kunnat vara med...

Kram!

Anonym sa...

Underbar klänning!

Vi ses senare!

Gekko sa...

Så fin, tyget är ju underbart till den modellen! Och stort grattis till dopet, det är ju en stor dag!

Anonym sa...

Måste juh säga att både klänningen å mitt fodral var fantastiskt snygga!

Deleine sa...

Väldigt fin klänning din dotter kommer bli så snygg. Vi har också en dopklänning som gått i arv, min farfar, min pappa, jag och min barn har alla döpts i den, sådana traditioner tycker jag om.

Jag har en liten fråga angående dessa näsduksfodral, finns den beskrivningen ute på nätet någonstans så man enkelt kan få tag på den? Skulle vilja testa sy en men eftersom jag inte är någon mästare utan mest syr för ro skull har jag ingen större koll på var alla får tag på sina mönster.

malin sa...

Tack allihopa :) Thea var som en liten prinsessa i sin klänning :)

Mina näsduksfodral är sydda efter Gekkos beskrivning - väldigt enkelt och snabbt gjort! kolla här: http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/2008/01/jag-hnger-p-nsduksfoddralvgen.html

Retro Elephant sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Retro Elephant sa...

Vilken fin klänning du gjort! Sött med rutigt.
Jag skall faktiskt plugga ekonomi, inte kreativt utbildning precis men jag känner att det blir en fin kontrast till min väldigt kreativa fritid :)

Anonym sa...

Jätte söt! Å va snygg bakgrund! Fleecefilt?

malin sa...

Jepps! En fleecefilt som vi fick från länsförsäkringar i pampersboxen :)