lördag 16 augusti 2008

lite gammalt, lite nytt

Fick en beställning på ugglefiltar redan i början av sommaren, och jag fick fria händer i valet av färg. Två filtar i gul velour och en i härlig blå blev det! Alla tre har varsin bokstav i uggletyget på veloursidan. Hoppas att mamman gillar dom!
Uggletyget från jofotex, gul velour från neanobelle och blå velour från svärmor :)

Sedan har jag gjort en liten present till min gudomliga gudson - ett första alster i det underbara elefanttyget! Viggos mamma är helt galen i mössor, så jag gjorde en höstmössa till honom :) Det skulle bli ett par vantar också, men dom blev verkligen inte bra! Ska göra ett nytt försök en annan dag...

5 kommentarer:

Anonym sa...

hej hjärtat!
Vilken roligt eftyermiddag hos dej det har vart!! Puss och kram

Anonym sa...

Duktig du är som håller på och syr så mkt.Själv är jag upptagen med att byta blöjor och amma:) Hoppas lilltjejen mår bra!

Katja T H sa...

Haha! Jaha, det är brorsans grej... Det har satt sig iaf. =P

/Katina

Anonym sa...

Han kommer bli bedårande i elefantmössan, det är jag övertygad om.. :-)

Retro Elephant sa...

Söta filtar och snygg mössa:)

//Lina