onsdag 20 augusti 2008

tetra-nessecär

ica-kuriren finns det en beskrivning på hur man gör en tetra-formad nessecär. Jag har sett den förrut på någon blogg, men kommer inte ihåg hos vem! Nåväl, jag fick några minuter över medans resten av familjen åt kvällsfika, så då passade jag på att testa sy en. Det var verkligen superenkelt! Och ganska roligt att sy också faktiskt :) Tog ca 10 minuter att göra! Den fick flytta upp till äldsta sonen på en gång, och nu väntar det svåra beslutet ifall det är hans sudd eller hans star wars legofigurer som får äran att flytta in i det!

dragkedja och vaxduk från EuroKangas

7 kommentarer:

Jes sa...

Vilken fin!!! Förstår att han gillar den.

Anonym sa...

Åh! Jag hittade för någon dag sen fantastiskt fina vaxdukar med mumin o funderade på vad man kan använda dom till.. räknar med att du syr en sådant åt mig också när jag beställt vaxduken!

malin sa...

Sara, jag kan sy fast en hel hög åt dej om du vill :) Men då ska du göra tårtan utan gnäll ;)

Anonym sa...

Vad fina saker du gör! Viggo älskar sin mössa å jag med!

Anonym sa...

Den blev ju jättefin, dom är verkligen lätta och roliga att göra.

jenny sa...

Vilken rolig idé, tack för den! Testade att göra några själv, var ju jätteenkelt och roligt.

Annan sa...

Jag har också gjort en sån här :)
Det blir jätteprydliga ju! Jag använde dock inte vaxduk utan tyg med lilla anna på, samt ett blått lakanstyg inuti. Finns på min blogg om det är av intresse
hälsningar
/Annan