tisdag 5 augusti 2008

rugg-uggla

Som sagt så ville jag ha något mer på klänningen men visste bara inte vad. I morse kom jag på det - jag ville sy dit en uggla. Till min lycka så hittade jag en rulle med tråd i exakt samma nyans som muddväven! Så jag ritade dit ugglan och sydde med en tät sick-sack. Resultatet? En riktig rugg-uggla! Men det får vara en stackars fågelkrake på den för jag orkar inte sprätta!!! I efterhand så antar jag att jag borde ha sytt för hand med brodergarn istället, men det är lätt att vara efterklok... Dessutom så ser den värre ut på nära håll, på lite avstånd så är den helt ok :)

7 kommentarer:

Katja T H sa...

Ja, på bilden är den hur söt som helst iaf! =)

Vindling sa...

Härifrån är den väldigt söt.

Anonym sa...

Ser juh sweet ut, så där orgninell! ;-D

Kajsa sa...

Jag tycker din uggla är jättefin!

OttoPippi sa...

Tuff och retro om du frågar mig!!!

Anonym sa...

Snyggt! En av 3 fåglar från Kalix som börjar på Ö. Örn öggla och öndulat...

prickig design sa...

Så söt!!! Gillar klänningen jättemycket!