onsdag 30 april 2008

filt till lillasyster

Jag har ända sedan jag väntade mitt första barn för nio år sedan haft detta rosa tyg med vita hjärtan i garderoben. Det är ett härligt mjukt lakan som jag fick när jag var liten, och som jag hela tiden tänkt att mina barn ska få använda. Nu blev det så att jag fick fyra prinsar som inte alls vill sova i rosa hjärt-lakan, så tyget har bara legat i garderoben i alla dessa år. Tills nu. För i går kväll tog jag fram tyget och gjorde en filt åt lillasyster som bor i min mage :) Filten är 60*70cm och har brun Hilco-velour på ena sidan. Ihopsydd med en synlig overlocksöm i brun tråd. Nu får den ligga på hyllan tills det är dags att packa BB-väskan! Jag har en liten bit av detta tyg kvar - men vad ska jag sy av det?

5 kommentarer:

OttoPippi sa...

Vad underbart att du nu får använda tyget!!! Och att det går i arv!! Himla gulligt!! Är det långt kvar tills lillasyster kommer?? (Stort grattis!!) Jättehärlig filt, snyggt när overlocksömmen syns! Du kommer nog på massvis att sy mer av detta tyg vad det lider, var så lugn :-)

Jes sa...

Vilken härlig filt!! brunt & rosa är så fint tillsammans.

malin sa...

Ottopippi- lillasyster kommer om 7 veckor :) Funderar p� en mini-f�rkl�deskl�nning kanske?

Jes - Brunt och rosa �r mina absoluta �lsklingsf�rger (och orange ocks�), och jag tar alla tillf�llen i akt att f� kombinera dom :)

OttoPippi sa...

Vad spännande att hon kommer så snart!! Förklädesklänning skulle väl bli alldeles perfekt! Jättesöta byxor du gjort ovan också!!

florin design sa...

Åh, vilken mysig filt!