fredag 11 april 2008

I morse så tog jag mej en snabb tur till finland, där min närmsta tygaffär ligger (EuroKangas). Jag blev överlycklig när jag såg deras nya velourtyger! Hur många olika randiga tyger som helst! Och matchande enfärgat! Jag var tvungen att sansa mej lite, så det slutade med svart/vit randig och turkos/olivgrön randig velour med matchande muddväv och ett underbart mjukt jeanstyg som ser sådär "smutsigt" ut. Nu har tvättmaskinen börjat att rulla och jag vet precis vad jag ska göra i helgen :)

För att göra dagen ännu bättre så ska jag snart åka till IKEA och checka in mina tre största på småland, möta upp med en god vän och ta en lugn promenad runt IKEA med våra småttingar. Och efter det ska jag åka och göra ett till ul på bebis i magen!
Jag har en känsla av att denna dag kommer att bli perfekt!

16 kommentarer:

OttoPippi sa...

Vad härligt för dig!! Kanske dessa randiga velourer kommer att bli vanligare nu??? Man får hoppas!!! Vet inte var alla får sina häftiga tyger ifrån men har förstått att det ofta rör dig om hemliga tygänglar.... Säljer Euro Kangas möjligen över nätet?? :)

Jes sa...

vilka härliga tyger, säljer dom via nätet?

Anki på sytt/vurm sa...

Åh vilka fina, var in och kollade på nätet men tyvärr verkar man inte kunna handla där.
Synd, du kanske kan "köpa ut" :)

Anonym sa...

Låter som en underbar dag :) Kommer ni imorron??

Anonym sa...

Det svart/vita var häftigt! :-) Lägg ut bild på det andra tygen sen med.. :-)

fante sa...

Vilken Eurokangas har svart-vit velour? :-o Min har inte :-(

Kajsa sa...

Vill beställa en kjol ala Elli av dej! Vad kostar den och när får jag den och vad har du för färger att välja bland?

Anonym sa...

Jag skulle vilja beställa vårmössor åt selma och anton om du har tid :-)

Susanna sa...

åh va härliga tyger!! Diggar sjukt mycket!! Jag skulle också vilja beställa lite grejjer, men är som rätt pank... *S* Hoppas din dag blev så perfekt som du önskat dej, fast de tror jag! För jag hörde den underbara nyheten!! Många lycko kramar från oss!

malin sa...

Jag tror inte att EuroKangas säljer över nätet - men om det är något särskillt tyg någon vill ha så maila! Jag är inte omöjlig :)

Lotta - jag har inte hunnit köpa det ännu!

Fante - Jag köper min från Torneå, där hade dom!

Kajsa - Prova mammas kjol så hörs vi sedan :)

Emma - Säg bara till i vilket tyg så fixar jag! Kan ta med till öf på måndag!

Sussu - det blev den! Helt klart :)

Anonym sa...

Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!/mammsen

Thea sa...

Å hej vilka härliga tyger!!! Grattis!!

florin design sa...

Härliga tyger!
Vad kostade de per meter?
Samma färg-ställning finns ju på kalikå och Krabat men dessa kanske var billigare?

malin sa...

Viss är dom underbara?! Jag har för mej att det var drygt 14€/meter, helt ok pris tycker jag :) Den är inte lika tjock som Hilcos, men helt ok!

florin design sa...

Men då är det ju ett bra pris. Kanske skulel man lura med sin några kompisar över till Finland?

Är ju oxå väldans nyfiken på var du bor, ser ju att du bor i Norrbotten men var???

malin sa...

Jag precis utanför Haparanda, 3 km till IKEA :)