söndag 27 april 2008

Nu har jag sytt upp den sista biten av min älskade svart/vita velour! Det blev en beställning på en sparkbyxa i strl 62-68. Kantad med turkos mudd, och samma mudd även i bensluten. Namnlappen sätter jag alltid uppe i nacken på sparkbyxorna. Av den sista pyttebiten så blev det en liten bonusgrej, en liten sockertopp till mössa! Har aldrig gjort denhär modellen förrut, så jag chansade lite, och den första passade utmärkt! På dockan alltså... så jag fick förstora det lite :) Blev tillslut jättenöjd! Och den passade sin nya ägare (min underbara gudson!) perfekt. Den är i dubbelt tyg upp över öronen (ca 5 cm), fastsytt med tvillingsöm, resten är ofodrat. I morgon måste jag åka till Eurokangas och köpa mer av detta underbara tyg!


Nu är det sista namnbandet använt och jag hoppas hoppas att dom nya kommer på måndag! Har en hög med grejjer som inte kan levereras förräns lapparna har kommit!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh "sockertopps-mössan" var så grymt söt! Väntar på att mamam ska maila lite bilder från dopert åt mig!

Jes sa...

Vilka härliga byxor, snyggt med den gröna mudden, Söt mössa.

OttoPippi sa...

Snyggt och snyggt! Håller med om mudden till tyget på byxorna blev fräck!!! Jag gör ju även liknande mössor och vill man inte ha en synlig söm på mössan kan man bara på ett par ställen sy fast overlocksömmarna aviga mot aviga så håller sig "infodringen" på plats ändå. Jag brukar sy för hand och på tre ställen - direkt efter inviket, på mitten och där infodringen slutar!

GOBLIgobli sa...

Åhhh, Eurokangas! :-D Har fått två meter stjärnvelour skickat till mig via omväg och ser att det finns mycket mer att se där tydligen. :-)
Sååå söt mössa, gillar själv lite annorlunda mössmodeller.

Anonym sa...

"Det är världens bästa kläder!!!Tvåfyrasju" Hampus uttalande på dopet när Peter packade upp kläderna! Han har så rätt så rätt den lilla godingen!!!/Kajsa

Anonym sa...

Kläderna är verkligen snygga!! Men så sitter dom ju åxå på en liten sötnos =) hihi tack för all hjälp i lördags!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Sitter i samma sits med dessa lappar....grrrrr!
Fin,fina kläder du sytt av fin tyget./Karolina

malin sa...

Tack allihopa :) Jag älskar velour, skulle kunna klä killarna i enbart velourkläder :)