fredag 18 april 2008

tvillingfiltar

Jag har för ett tag sedan sytt varsin filt till två små tvillingtjejjer. Filtarna är ca 60*70cm och sydda med det underbara kanintyget på ena sidan och någon sorts brun sammets-velourblandning??? på andra sidan. Tyget är tunnare än vanlig velour och lite mer glansigt. På tygaffären sa dom att det var velour - men det är det absolut inte! Kanterna är sydda med overlocken och för att inte filtarna skulle bli helt likadana så har jag sytt på varsin applikation av kanintyget i form av deras begynnelsebokstäver! Jag kommer att föra dom i morgon, och jag hoppas att deras mamma också gillar dom!

10 kommentarer:

OttoPippi sa...

Så härliga! Såna hade jag önskat att mina tvillingar hade när dom var bäbisar!! Undrar just vad tyget egentligen kallas? Men jag tror jag vet vilket sorts du menar... Säkert blir mamman jätteglad!!!

Anonym sa...

ÅÅ vilka underbara filtar!

Anonym sa...

Håller med övriga - tokfina filtar!
/June på www.junebacken.se

Kajsa sa...

Jättefina filtar!

Anonym sa...

Emma filtarna är superfina.
Och jag är supernöjd med mössorna .Vi måste komma förbi er någon dag så jag får kika på dina tyger vill ju betälla mera.

Anonym sa...

Filtarna är helt underbara! Vi älskar dem, tack så jättemycket :)

Jes sa...

Vilka härliga filter, snyggt med bokstäverna.

Anonym sa...

Jag satt och funderade tror du att du skulle kunna göra en klänning till selma i samma stuk som byxorna med knyt "knäppning" gärna i randigt tyg fast annan färg än antonsbyxor ?

florin design sa...

Åh, dessa gillade jag!

malin sa...

Tusen tack för alla snälla komentarer! Emma - självklart! Jag ringer!