måndag 2 juli 2007

Blöjförvaring

- Jag hann även med en blöjförvaring idag, den är väldigt lik Diapees & Wipees variant, men varför betala massor för en när man snabbt gör en själv? Måtten är samma, ca 18*50 cm, och det ryms ca 4-5 blöjjor i den. Tyget är ett av mina fynd från i lördag - älskar det verkligen! Den är fodrad med ett tjockt ljusgrått bommulstyg från IKEA.

Jag klippte ut två remsor (en i yttertyget och en i fodertyget) som var 20*52 cm, sydde två påsar och sydde av hörnen nertill. Locket är 18*16 cm och med en stickning längst med hela locket. Det är även en stickning längst med överkanten för att dölja öppningen där jag vände den. Namnbandet sitter där det sitter för att dölja sömmen från kardborren... Det blir nog en till snart också, så att jag kan byta efter humör ;)

8 kommentarer:

DORIS DAISY sa...

Hej!
Fina grejer du gör! Jättesnyggt tyg!

Annika sa...

Vad fina saker du gör!

Klockarbarn sa...

kikar in och kommer följa din blogg med nyfikenhet.
/Klockarbarn

Anonym sa...

Jag beställer 1 par byxor till anton st 86 du får fria händer om du har tid förståss? .Du är så duktig

Anonym sa...

Vad kul att så många har hittat hit! Tack för alla snälla ord :)

Emma: Självklart så syr jag till Anton! Jag ringer i morgon!

Anonym sa...

tjohooo!
Du är SÅ HIMLARS duktig!!!
jag har önskemål om en grej... vi kan ta det vid tillfälle. Sen är jag ju dessutom skyldig dig för alvas bralls .
kraaaaam

Anonym sa...

Anna: Hojta till om vad det är så fixar jag :)

Ninni sa...

Hej! Första gången jag tittar in på din blogg och den gör mig så GLAD!

Vilken skaparglädje!

Har ett litet barnbarn som är 9 mån och jag skulle vilja beställa men måste få prova själv först......Blir det som vanligt att jag och symaskinen blir osams så återkommer jag till dig.

Mvh Ingrid i Uppsala