måndag 30 juli 2007

jeans

Igår sydde jag ett par jeans i strl 92 som ska till en liten G som är ett år. Jag testade dom på min snart treåring (som brukar ha strl 98) i tron att dom skulle kunna funka som knickers, men dom satt jättebra på honom! Visst, det ska vara lite mera "pös" nere vid benen, men det är det nog bara jag som tänker på... Så nu har han beställt ett par egna :)
Även dessa jeans har en ficka därbak och tvillingsömmar längst insidan av benen. Stickning i midja och fot dels för att hålla ner sömsmånen fast främst för att det är snyggt :)
Det var inte lätta att få modellen att stå still, för han var i full gång med att dansa hiphop!
Det blev ett par brallor till lilleman också igår, lite modifierat mönster för jag hade bara en minibit kvar av den bruna velouren och ville verkligen ha ett par brallor av den. Ska testa dom snart på honom, och håller tummarna på att dom passar!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Men jisses Malin vilka toppenmodeller du har!

Anonym sa...

snygga, ska nog prova att sy mudd-byxor i jeanstyg jag med :)

Anonym sa...

Gokväll. *bloggsurfare* Tjusiga byxor, jag är grymt avis på er som kan sy. Heja er! :)
Själv så är jag alldeles för stressad så det slutar med hårband :)

Må så gott!

Jes sa...

Härlig bild, colla byxor de ser jättesköna ut.

Cecilia sa...

Jättefina jeans även denna gång. Jag har själv sytt ett par byxor i denim men med vidden jag klippte till så gick det åt skogen med att sy på mudd vid foten. Istället fick det bli dragsko och "stropp".

I alla fall, jag skulle väldigt gärna se fler bilder på dina jeanssömnader, om möjligt. Fickor, sömmar och muddar t ex.

Mia sa...

Vilka underbara saker du gör! Jag tycker speciellt om lilla O's byxor, dom är otroligt fina.
Klart du får länka till mig... om jag får länka till dig :)

Anonym sa...

Så fina dem blev!
Tack för en härlig surrstund igår:) Siri är så nöjd med sina nya brallor att hon tog med båda paren till dagis i morse :)

Anonym sa...

Han är så lik Davve på bilden! Fick mitt paket idag, helt perfekt tack så mycket.. :D Hur mycket är jag skyldig?

Anonym sa...

Vilken härlig modell - dom gör sig bäst rörliga ;)!!

Anonym sa...

Fina byxor på fin kille:)

Gekko sa...

Snygga byxor! Jag har precis "ärvt" några par vuxenjeans som annars var på väg till Myrorna. Ska se om jag får ihop ett par ettårsjeans så småningom.

Kul med dansande modell! Då ser man ju att de har rörelsevidd =)

malin sa...

Tack för alla snälla komentarer :)
Cecilia - jag lägger upp detaljbilder ikväll!