tisdag 24 juli 2007

Sytt till lilla O

Nu var det äntligen min egen lilla O´s tur att få sig ett par brallor. Och det var på tiden. Han har börjat att växa som ogräs nu :) Dom är sydda i orange velour med en mörkare orange mudd, och men namnbandet på rumpan som vanligt. Eftersom jag vill kunna använda brallorna så länge som möjligt så gjorde jag dom i en storlek större än vad lilleman egentligen har. Det fina med muddbrallor är ju att man kan använda dom fastän dom är lite stora! Jag har flera beställningar som väntar på att bli sydda, men jag tänkte försöka hitta lite tid till att sy ett par bruna velourbrallor till O också... Det blir nog en klippkväll ikväll och en sykväll i morgon. Löpande band tekniken ni vet ;)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Hamnade på denna sida av en slump, kan inte låta bli att skriva några rader. Vilka härliga och snygga grejor du sytt!! WOW! :) Tittar gärna in här igen... Ha en fortsatt fin sommar!

gullhjärta sa...

Åhhh, I love orange! Jättefina byxor på söt unge. :)

Håller precis på att klippa ut ett par byxor i orange velour, som ska få en E-slöjdsmudd, också i orange. Sambon kommer att bryta ihop, han tycker inte att färgen passar på pojkar. Skiter väl jag i! :)

DORIS DAISY sa...

Jättesnygga brallor! Nu ska jag kolla in Bronon!!

Gekko sa...

Snygga brallor, och söt pojk! Jag älskar orange velour, det är så skön färg på såna småttisar. Du får förresten hälsa din sambo och säga att orange är en perfekt unisexfärg :-D

Klockarbarn sa...

Stämmer in i kören. Mer orange åt barnen!

Anonym sa...

Otroligt jättefina!! vad duktig du är!! *avis* Ha de!

malin sa...

Sofia: Tack :) Du är välkommen att kika in så ofta du vill :)

Gullhjärta: Velour KAN aldrig bli fel! Din sambo har fel, orange passar superbra på killar :)

Doris Daisy. Tack! Jag har märkt att det är beroenderamkallande att virka. Typ: Bara ETT varv till, sen ska mamma laga maten ;)

Gekko: Ja, min make behöver inte övertygas, det var nog snarare Gullhjärtas sambo :)

Klockarbarn: Så rätt, så rätt!

Vivi. Att sy är inte svårt, bara kul! :)

Jes sa...

Vilka fina byxor, gillar färgen, vart har du köpt tyg och mudd?

malin sa...

Både tyg och mudd kommer från EuroKangas i Torneå (finland). Jag köper allt mitt tyg från finland eftersom vi inte har några tygaffärer här. Ja, förrutom IKEA`s tygavdelning då :)

Gekko sa...

Hehe, ser nu att jag blandade ihop lite ja =)
Ska skärpa mig till nästa gång;-)